Едно от първите правила на архитектурната фотография, може би си мислите, е да използвате статив. Според Fernando това не е така.
?Обичам да имам свобода на движение, така че предпочитам да не използвам статив, който мнозина смятат за основен инструмент в архитектурната фотография“, допълва той. ?Предпочитам да опознавам сградата, да я проучвам от различни ъгли, така че снимам без статив. От момента, в който пристигна на място, не спирам да се движа, докато не си тръгна.
?Друго предимство да не използвате статив е, че, ако сте на оживено място, можете да снимате, без да привличате вниманието към себе си. В противен случай, ако използвате статив, хората, които влизат в кадър, биха били заинтригувани и биха изглеждали заинтересовани на снимките, а не естествено. Подвижните екрани на много фотоапарати Canon са идеални за този подход. Можете да снимате от различни ъгли и дори няма да изглежда така, сякаш правите снимки.“
В действителност, според Fernando, когато става въпрос за предимствата и недостатъците на архитектурната фотография, има само едно правило, което трябва да следвате.
“Вертикалните кадри трябва да са прави, така че никога не насочвайте фотоапарата нагоре или надолу, освен ако не използвате обектив с накланяне и изместване, който може да коригира изгледа“ – обяснява той. ?Можете да коригирате изгледа по време на етапа на редактиране на софтуера, но не мисля, че е правилно. Често се обсъждат много други правила, но считам, че трябва да нарушите тези правила, за да създадете свое собствено отличително изображение, което да се откроява. Просто се придържайте към правото заснемане на вертикални снимки и снимайте като за последно.“